Auspex er diceplinen, hvor man kan sanse ting, som folk uden evnen ikke bemærker.

Regelteknik (Niveau - Effekt)

Alle Niveauer

Mål: Selv
Pris for brug:
  Blod: 1 pr. brug
  Viljestyrke: Ingen
  Ritual point: Ingen
Kan modstås: *Se Beskrivelse
Synlig: Nej
Beskrivelse: Auspex fungerer passivt ved, at man fornemme, at der er noget der ikke stemmer ved en person, når denne person bruger Obfuscate på samme niveau, som ens Auspex eller under.
For at se klart igennem sløringen, skal man aktivere sin Auspex med blod, og man kan nu se personens reele udseende.

1: Heightened Senses

Mål: Selv
Pris for brug:
  Blod: 1 pr. brug
  Viljestyrke: Ingen
  Ritual point: Ingen
Kan modstås: Nej
Synlig: Nej
Beskrivelse: Hæver alle dine fem sanser til overmenneskelige niveau resten af scenen, dog kan man maks være 3 meter, fra det sted ens krop er placeret. Dette stiger med 3 meter for hvert niveau.

2: The Spirit Touch

Mål: Selv
Pris for brug:
  Blod: 1 pr. brug
  Viljestyrke: Ingen
  Ritual point: Ingen
Kan modstås: Nej
Synlig: Nej
Beskrivelse: Lær noget af en genstand og dens tidligere ejer fra sin resonans. Du kan nu læse historien i et objekt, f.eks. hvordan et mord skete, hvis du har ofrets trøje - eller hvem der sover i en seng hver nat.
Kontakt spilledelsen efter brug af denne evne. 

3: Spirit Travel

Mål: Selv
Pris for brug:
  Blod: 1 pr. brug
  Viljestyrke: Ingen
  Ritual point: Ingen
Kan modstås: Nej
Synlig: Ja (I torperlignende tilstand)
Beskrivelse: På dette niveau kan du se spøgelser.
Du kan også forlade din krop og blive til et spøgelse, hvor du kun kan observere den virkelige verden. Folk kan se dig med Auspex 3 eller højere, men ikke integrere med dig - Dette markeres præcis, som med Obfuscate 3, dog er du uden fysisk form og kan gå igennem døre, etc. En ekstra svaghed er, at din krop ligger livløs tilbage, ude af stand til at forsvare sig selv, og hvis den destrueres eller flyttes, så du ikke kan finde den igen, er du fanget på dette stadie. (Kontakt spilledelsen, hvis du ikke kan finde din krop eller har gemt kroppen).
Den efterladte krop markeres ved, at man efterlader en bamse/dukke eller lignende med sit navn på.
Du kan kun benytte evnen Auspex i denne form og på dette plan kan du både se og fysisk integrere med spøgelser, som var du selv et.

4: Aura Perception

Mål: Én anden
Pris for brug:
  Blod: 1 pr. brug
  Viljestyrke: Ingen
  Ritual point: Ingen
Modstå med viljestyrke Nej
Synlig: Nej
Beskrivelse:

På dette niveau kan man nu aflæse en persons aura, om hvad de føler lige nu, se om de er overnaturlige eller ej og hvilken type de er, samt om de i det seneste år har begået diableri.

Det kan eksempelvis være af følelser:

Sur.
Utroværdig.
Bange.
Trist.
Glæde.
Aggressiv.
Gavmild.
Forelskelse.
Begære.

 

Udover følelser kan man se visse overnaturlige ting, dog er det ikke muligt at se blodsbånd:

Diablerist.
Domineret (men ikke af hvem).
Vampyr.
Magiker.
Spøgelser.
Varulv

5: Foresight

Mål: Selv
Pris for brug:
  Blod: 1 pr. brug
  Viljestyrke: Ingen
  Ritual point: Ingen
Kan modstås: Nej
Synlig: Nej
Beskrivelse: Denne magtfulde evne gør at brugeren er i stand til at "se" kortvarigt ind i fremtiden. Dette kan være så vigtigt som en advarsel om et kommende angreb på dig, eller så simpelt som at vide at en person vil være til stede til et møde eller lign. For at bruge denne evne, skal du kontakte spilledelsen.

Bæstet, vampyren, rovdyret. Det er ikke bare en kun metafor, for vampyrer er kongen af laverestående dyr. Med et fløjt og et blik kan de fleste vampyrer tvinge ethvert dyrt til at adlyde deres ønsker tankeløst. Myter om ulve og flagermuse stammer meget vel herfra.

 

Regelteknik (Niveau - Effekt)

1 - Du modtager et antal Herd pr. spilgang, lig med dit niveau i Animalism.

2 - Ud over herd få du nu et antal dyr ressourcer pr. spilgang, lig med dit niveau i Animalism. Dine dyre-ressourcer kan på nuværende stadie også bruges som soldater i det område du selv er i.

3 - Dine dyre-ressourcer kan på nuværende stadie bruges som dyr spioner i det område du selv er i.

4 - Dine dyre-ressourcer kan på nuværende stadie gives en kommando, som de vil udføre i det område du efterlader dem i.

5 - Du kan nu få dine dyr spioner og/eller soldater til at tage til et andet område end du selv befinder dig i og komme til dig med information eller ved afsluttet handling.

 

Du kan kun konverterer dyre-ressourcer i mellem spilet (Dit niveau Animalism i dyre-ressourcer som kan være som følgende alt hvad der muligt på dit  niveau dir Spioner, soldater).

 

Frederik har 5 Animalism han vælge at sætte spioner,2 soldater.

 

 NOTE: Dyre-ressourcer kan ikke overdrages til andre