Vampyrer har en række blodslinjer, eller familier. Disse kaldes for klaner. Dette er dem man fødes ind i. Man er altid en del af ens skabers klan. Klanerne har en kultur og en historie, men disse er mere sociale end fysiske. Fælles for alle klanerne er dog, at de har en forbandelse over deres blod, og nogle evner som de lærer særligt nemt. Dette kendes som klan forbandelsen og klan disciplinerne. 

Dem du bør frygte

Monstre, fremfor observatører. Ikke dyriske monstre som klan gangrel, men noget andet. Noget fremmed. Noget der ikke hører til. De er som aliens fra andre planeter. Med tiden forvandler almindelige mennesker sig, gennem Nosferatu klanens blod, til noget helt andet som ikke kan, ikke må, eksistere. De har altid kontrolleret frygt og vil fortsætte med dette gennem tiden. Hvorfor tillades de så af vampyrsamfundet? Fordi de er voldsomt effektive. De kan ikke slippe afsted med at smile pænt som en Daeva, eller blot gå under radaren som Mekhets. Alle Nosferatuer bidrager med noget. Om det er vold, espionage eller psykisk terror, så er Nosferatu klanen simpelthen for brugbar til at udrydde.

Klan Nosferatus medfødte discipliner er Obfuscate (Evnen til at forsvinde, gøre sig uset eller se anderledes ud), Vigor (Overnaturlige styrke) samt Nightmare (Evnen til at skabe og manipulere med frygt og rædsel.

Som spiller i klan nosferatu skal du finde en måde at være ubehagelig. Om det er fordi du lugter grimt, eller at du laver lyde konstant, eller din forståelse for kropskontakt og personligt rum er lig nul - er op til dig. Nogen få Nosferatuer har også fysiske mutationer. Nosferatu forbandelsen er ikke maskeradebrydende for unge vampyrer, men blot fremmedgørende.

Dem du ikke kan slå ihjel

Klan Gangrel er bæstet. Alle vampyrer har et bæst, men grænsen imellem en Gangrel og bæstet er særlig tynd. De bliver som dyr med tiden, ikke af syn, men af sind. De fleste gangrels går rundt blandt menneskeheden og ligner almindelige mennesker, men de tænker og opfører sig mere som rovdyr end så meget andet. Gangrel klanen ser sig selv som overlevere, og derfor finder man ikke kun krigere og vagabonder i klanen, men også politikkere, spioner og luskere blandt klanen - hvis det hjælper dem med at overleve og vinde mere magt, territorium og anseelse, så er der ingen tricks der er for luskede.

Klan Gangrels medfødte discipliner er Animalism (Evnen til at kontrollere og kommandere med andre dyr), Reslience (Den overnaturlige hårdhed og usårlighed) samt Protean (Evnen til at ændre sin form til klør, pels og dis)

Gangrel svagheden er at de falder nemmere til bæstet. Dette påvirker uden tvivl deres vaner, handlinger og tankemønstre. Om det er fordi de giver efter, eller bliver besatte af deres menneskelighed afhænger af gangrellen. De falder ihvertfald nemmere til frenzy, og dette bløder over i deres mentale liv. Ofte ser man også en mangel på nytænkning, i form af konservatisme og generel territorial adfærd.

Dem du ikke ser

Myten om vampyrer som øjne i natten, der hopper fra hustag til hustag og læser dine tanker - Det er klan Mekhet. Klan Mekhet er edderkopper der følelsesløst holder øje med dig, og det er dem der drikker fra dig i søvne så du vågner med ondt i hovedet og våde drømme i minderne. De er en af de eneste klaner, som ikke er i stand til at ændre enten sig selv eller andre - så derfor er de ofte skyggen bag tronen, eller edderkoppen i midten af spindet. De ser mere end de fleste, og derfor er der få mellemgamle Mekhets. De unge forsvinder ofte ind i anonymitet, når de har set for meget eller dør, fordi de roder med noget farligt. De ældste? Godt spørgsmål.

 Klan Mekhets medførte discipliner er Celerity (Overnaturlig adræthed og reaktionsevne), Obufscate (Evnen til at forsvinde, gøre sig uset eller se anderledes ud) samt Auspex (Orakelgaven der tillader at se minder, tanker og følelser).

 Forbandelsen der hvilker over klan Mekhet er at de er af natten. Sollys og ild bider dybere i dem end andre vampyrer. En solstråle der rammer en Daeva er som en motorsav til det pågældende legeme, mens en solstråle på en Mekhet antænder selve blodet i deres årer. Ligeledes vil Mekhets også have en Bane - en ting fra klassiske vampyrmyter, såsom ikke at kunne krydse rindende vand eller at frygte kirkeklokker, som gælder for dem.

Dem du gerne vil dø for.

De sult, objektifikation, socialitet og afgudsdyrkelse. Andre klaner lusker måske gennem ulivet, men Daeva går med fast skridt og ved at alle ønsker at være som dem. De er livsnydere, kunstelskere og rovydr. De er sociale slanger, der nemt kan klemme livet ud af dem de elsker. På mange måder er en Daevas liv centreret om begær. Begæret efter magt, efter svar, efter orden eller bare efter noget nyt at begære. Klanen ses ofte som svag og overfladisk, men deres styrke og hurtighed siger noget andet - der er blot en kultur i klanen for, at disse midler først tages i brug som sidste middel. 

Klan Daevas medfødte discipliner er Vigor (Overnaturlige styrke), Celerity (Overnaturlig adræthed og reaktionsevne) samt Majesty (Evnen til at tryllebinde og styre andres følelser for dig)

 Daeva svagheden er todelt. For det første har de ofte en af de syv dødssynder de er særligt tætte på. Ligeledes hvis de drikker fra et offer mange gange, bliver de afhængige af de - udvikler ejerskabstrang eller falskt kærlige følelser for det givne mennesker. Dette gør ofte at Daeva klanen, som ellers har stor magt i at jage, enten har få lukkede jagtmarker eller enormt store haremmer hvor de ikke møder den samme person to gange.